Dne 25. 6. 2021 proběhla ve žlutém patře hlavní budovy vernisáž výtvarných prací, kterou otevřela svým sólovým zpěvem paní profesorka Sylva Masaříková za houslového doprovodu pana profesora Drahomíra Hlaváče. I když nebylo dlouho jasné, kdy se do školy z distanční výuky vrátíme, nakonec vše dopadlo skvěle. Výtvarné práce, na kterých studenti poctivě pracovali v distanční výuce, jsme po jejich příchodu do školy stihli vytisknout a nainstalovat. A jsem tomu velmi rád. Krásné obrázky visí po celé škole a jsou důkazem, že se výtvarná výchova distančně učit dá. Jen to chtělo změnit zažitý styl výuky.
Naši primáni se v rámci dějin umění seznámili s jeskynními malbami a snažili se ve svých domovech namalovat pravěké zvíře kombinovanou technikou. V rámci výtvarných soutěží vyhlášených Ministerstvem školství jsme se přihlásili do výtvarné soutěže BOJ S PANDEMIÍ a snažili jsme se toto aktuální téma co nejlépe uchopit. Do soutěže se zapojili nejenom primáni, ale také terciáni a já jsem velmi rád, že i v tak nabité konkurenci tři naše studentky, Kateřina Sobolová 1.OB, Zuzana Königová 3.OA a Tereza Česalová 3.OA, postupují do dalšího kola této soutěže.
Naši terciáni si vyzkoušeli kresbu v oblíbeném stylu Op Art. Snažili se lidské oko ošálit nejen šachovnicovým vzorem, ale také 3D efekty, které vytvořili pomocí stínování. Také se úspěšně zapojili do výtvarné soutěže BOJ S PANDEMIÍ.
S prváky, kvintou A a sextou B jsme se pustili do nelehké grafické techniky – suché jehly. Vytvořili jsme si návrhy, které jsme překreslili do techniky perokresby. Pak za pomoci rycí jehly studenti vyryli do plechu různé vzory a po příchodu do školy se nám je podařilo úspěšně vytisknout. A že je opravdu na co se dívat, dokazují přiložené obrázky ve fotogalerii.
Žáci semináře výtvarné výchovy dokončili malbu krajin technikou akvarelu a pustili se také do techniky suché jehly. Proč zrovna suchá jehla? Je to technika, ke které nám stačí rycí jehla a kus plechu. Vše bylo možné zajistit a vzít si domů a v rámci distanční výuky a online konzultací námět vyrýt. Pak už bylo nutné jehlu ve škole vytisknout. A to jsem opravdu rád, že se epidemiologická situace uklidnila a žáci byli puštěni do prezenční výuky.
Tento školní rok byl velmi specifický a náročný, nicméně jsem potěšen, že s nucenou změnou výuky výtvarné výchovy naši žáci podali tak skvělé výkony a mohou být právem hrdí na své výtvory.
Lukáš Psík