Přeskočit na obsah

Adaptační kurz z pohledu žáků

Adaptační kurz se konal 7.–9. 9. 2022 v rekreačním středisku RELAXX v Čeložnicích. Byli jsme ubytovaní v pokojích po 4–7 lidech. Profesoři si pro nás připravili mnoho aktivit, při kterých jsme se mohli lépe poznat. Hráli jsme spoustu her, ale nejoblíbenější byly: ruská ruleta, náš nový spolužák, stezka odvahy, tvoření sádrových masek…

1. den chvíli po příjezdu jsme hráli hru, při které jsme hledali lístečky se znaky a příslušnými písmenky, které jsme dopisovali do abecedy, a pak jsme z nalezených písmenek a znaků tvořili větu. Večer se konala stezka odvahy. Šli jsme ve skupinkách lesem a cestou každá skupinka dopsala část společného příběhu.

2. den jsme tvořili posmrtné masky obličeje ze sádry. Potom jsme sestavovali nové spolužáky z věcí, které jsme našli v lese. Večer jsme hráli různé hry, ale nejvíc nás bavila ruská ruleta.

3. den jsme běhali s kolíčky a snažili se jich nejprve zbavit připnutím na oblečení spolužáků a poté zase jich co nejvíce nasbírat. Dále nás čekaly různé soutěže v rámci tříd – áčko proti béčku.

Adaptační kurz se nám moc líbil a hodně jsme se seznámili.

Ve středu 7. 9. 2022 jsme po obědě společně s našimi spolužáky z primy B odešli na autobusové nádraží a odjeli na adaptační pobyt do Čeložnice. Přestože byla cesta dlouhá, rychle uběhla.

Přijeli jsme na místo, vzali si zavazadla a profesoři nám rozdali klíče od pokojů. Jakmile jsme se ubytovali, šli jsme na místní hřiště, kde jsme byli rozděleni do týmů, ve kterých jsme po celý pobyt soutěžili v různých hrách. Po večeři jsme se šli dívat na film Já padouch 2. V průběhu filmu nás profesoři postupně posílali na stezku odvahy. První stezku prošla prima B a následně my. Vedla lesní cestou, přes louku a v polovině jsme plnili úkol z češtiny. Po stezce jsme se odebrali do našich pokojů a šli jsme spát.

Druhý den jsme začali snídaní a pokračovali na hřišti výrobou masek ze sádrových obvazů. Velice se povedly. Pár dalších her proběhlo v lese, a dokonce jsme si z klacíků vyrobili další spolužáky. Den jsme zakončili rozdáním cen, večeří a přípravou na páteční odjezd.

Myslím, že se adapťák vydařil a všichni si našli nové kamarády.