Přeskočit na obsah

Erasmus ve Španělsku

Naše cesta začala v sobotu 21. března na vlakovém nádraží ve Starém Městě, když sedm studentů 1. D s prof. Buškem a prof. Kohoutkem mířili do Prahy. Zde jsme strávili jednu noc a ráno odlétali směr Španělsko-Barcelona. Po příletu jsme jeli nervózní necelých 20 km do města Alella. Strach z nás rychle spadl díky našim přátelským hostitelským rodinám, které na nás už s úsměvem čekaly u školy. Po zbytek dne jsme měli volno, které jsme strávili na pláži seznamováním a relaxací.

V pondělí byl mimořádný den, protože se slavil svátek St. George. V tento den ženy dostávají od mužů růže a muži od žen knihy. Ráno jsme šli do školy INS d’Alella, kde nás čekal uvítací ceremoniál. Všechny nás překvapily písničky, které mají místo zvonění. Konečně jsme se setkali úplně všichni – Česko, Estonsko, Slovinsko, Španělsko a Portugalsko. Všichni jsme odprezentovali prezentaci o naší zemi a šli se přivítat se starostou. Mile nás všichni přivítali a my se opět vraceli do školy na všemi oblíbený Erasmus feast. Ochutnali jsme tradiční dobroty ostatních zemí a poté šli oslavovat St. George. Škola pro nás měla připravený festival, na kterém každá země přednesla básničku, studenti zpívali písničky a oslavovalo se. Odpoledne jsme vyrazili do Barcelony na knižní festival, kde bylo opravdu hoooodně lidí. Chodili jsme po Barceloně, věčně se ztráceli a navštívili Casa Batlló a La Pedrera. Ke konci dne už byl rozchod, který jsme strávili nakupováním.

Úterý bylo ve znamení prohlídek. Ráno jsme měli prohlídku školy, která je o něco menší než naše. Po prohlídce školy si nás vzalo pár španělských studentů a udělali nám prohlídku po městě. Vzali nás na zajímavé místa, jako byla třeba vyhlídka na celé město nebo candyshop. Po prohlídce byl čas na pořádnou zmrzku a odpočinek na pláži. Odpočívání nám moc dlouho nevydrželo, začali jsme hrát fotbal, čvachtat se v moři a hrát naši oblíbenou hru s ledem.

Ve středu jsme krátce po 8. hodině vyrazili směr Barcelona na prohlídku Universitat Politécnica, kde jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí ohledně fungování počítačů. Poté jsme pokračovali na nádherné místo zvané Parc Güell. V parku jsme strávili odpoledne a zanedlouho jsme byli opět na cestě, tentokrát do chrámu zvaný Sagrada Família, kde jsme měli prohlídku s audio průvodcem. Následovala cesta zpět do Alelly a programy v rodinách.

Ve čtvrtek jsme se vydali do historického centra Barcelony, které jsme poznávali hrou. Dostali jsme kompasy, mapy, dalekohledy a otázky, na které jsme v průběhu cesty odpovídali. Po hře následoval oběd, samozřejmě kde jinde než v McDonaldu, a rozchod. Asi okolo 3. hodiny jsme byli na cestě do společnosti Movistar, kde následovala opravdu dlouhá a opravdu nudná přednáška. Po asi hodině a půl jsme byli na cestě zpět do Alelly. Večer jsme byli na výborné večeři v místní restauraci.

V pátek jsme hned z rána odstartovali ostatními prezentacemi. Ty probíhali až do 2. hodiny odpoledne, kdy ve Španělsku mívají oběd, a proto jsme se vydali do místní restaurace podél přístavu. Cesta byla opravdu dlouhá, jelikož jsme nešli všichni spolu. Naše česká skupinka se do restaurace dostala až po hodině, protože jsme ji nemohli najít. V restauraci jsme se dobře najedli a poté si šli odpočinout na pláž. Po odpočinku jsme se všichni vrátili domů, aby jsme vzali jídlo od rodin na závěrečný večírek, který jsme si všichni skvěle užili. Po večírku následoval další večírek u jedné ze Španělek, kde Verča dostala nabídku ke sňatku se Španělem, co rád motokros.

V sobotu, tedy v den odletu, jsme se rozhodli, že si ráno zajedeme ještě do Primarku, a tak jsme poprosili jednu z hostujících rodin, jestli by nás mohla vzít do Barcelony autem. Byli opravdu moc ochotní, a tak jsme asi v 9 vyrazili do Barcelony. Netrvalo dlouho a my byli na cestě zpět do Alelly, jelikož ve 3 hodiny jsme měli sraz s učiteli na vlakovém nádraží v Badaloně. Tam jsme se rozloučili s našimi rodinami a ostatními, udělali ještě posledních pár fotek a vyrazili na letiště. Náš let byl opožděný, a tak jsme do Prahy doletěli až okolo 10. hodiny. Z letiště jsme se dostali autobusem a metrem zpět na Arcibiskupské gymnázium, kde jsme přespali a druhý den vyrazili LeoExpressem do Starého města, kde na nás už čekali naše rodiny.

A jak bychom shrnuli tento týden? Poznali jsme novou kulturu, ale hlavně spoustu nových přátel. Návštěvu Španělska jsme si všichni opravdu užili a věříme, že se nevidíme naposled.