Přeskočit na obsah

Jak se na Slovensku učí matematika

V nedávné době jsem měla příležitost zúčastnit se programu job shadowing na Gymnáziu M. R. Štefánika v Novém Městě nad Váhom. Během svého pobytu jsem se zaměřila na sledování výuky matematiky u slovenské kolegyně Michaely Zenkové, poznávání příhraničního regionu a seznamování se s fungováním slovenského školského systému.

Náplní mé práce byly především náslechy ve vybraných hodinách různých ročníků, později také aktivní podíl na výuce ve třídě. Vedle toho probíhaly schůzky se „stínovanou“ učitelkou, na nichž jsme společně probíraly kurikula matematiky, rozvržení do ročníků, podmínky k práci, přípravy na vyučování, didaktické postupy a metody, projektové aktivity žáků, zapojení ICT ve výuce a další témata. Jako učitelku matematiky mě velmi zaujaly didaktické pomůcky a interaktivní metody používané na slovenských školách. Viděla jsem, jak efektivně využívají technologie ve třídě, což nejen zpestřuje výuku, ale také zvyšuje zájem studentů o předmět.

Během pobytu jsem nahlédla do každodenního života ve škole a získala jsem cenné poznatky (nejen) o výuce matematiky v partnerské škole. Velmi mě zaujalo zapojení partnerského gymnázia do mezinárodních projektů a programů – MathCity, DofE, Biolearn: Biomimikry pro školy či Cestovní lékárnička. V rámci svého programu jsem se také věnovala možnostem další spolupráce obou partnerských škol.

Job shadowing na Gymnáziu v Novém Městě nad Váhom pro mě byl velmi přínosný. Rozšířila jsem své pedagogické obzory, navázala nové profesní kontakty a získala cenné zkušenosti.

Děkuji naší partnerské škole, všem kolegům a studentům za vřelé přijetí a těším se na další spolupráci.

Tato mezinárodní akce je podpořena prostředky z programu Erasmus+.

Pavlína Hladišová